Firmalogo – virksomhedens varemærke udadtil

10 maj 2018
Astrid Pedersen
Firmalogo - virksomhedens varemærke udadtil

Overvejer du at skifte firma logo – for eksempel i forbindelse med en konsolidering – eller skal du have udviklet et helt nyt firma logo til en nyåbnet virksomhed, bør du bruge noget tid på at sætte dgi ind i processen med udvikling af firma logo. En virksomheds firma logo er på én gang et varemærke og en afspejling af virksomhedens mission og vision. Det, der kendetegner et veldesignet firma logo, er, at det på samme tid er enkelt i sin udformning og særdeles iøjnefaldende.

Firma logo design ved professionel grafiker

Kunsten at designe et stærkt firma logo består i at ramme netop denne balance – logoet skal være så enkelt, at det kan fungere i små størrelser, for eksempel på brevpapir og i web annoncer, samtidig med at signal værdien skal være soleklar. Derfor er det vigtigt, at du gør dig mange overvejelser over, hvad du ønsker, at dit firma logo skal signalere. Og det er især vigtigt, at du overlader opgaven med design af firma logo til en professionel grafiker. Lige som din virksomhed har et kerneområde og en viden inden for dette, har en grafiker med speciale inden for design af firma logo erfaring og ekspertise inden for dette område. Ekspertise, som du ikke selv er i besiddelse af – med mindre du selvfølgelig selv arbejder professionelt med grafisk design.

Få hjælp til udvikling af firma logo

En professionel grafisk designer ved, hvad der ligger bag ønsket om et nyt firma logo, og vil til hver en tid gøre sit ypperste for at gøre dine logodrømme til virkelighed. Dette sker ved, at grafikeren bruger tid på at sætte sig ind i de produkter og ydelser, din virksomhed leverer, og samtidig lytter til dine ønsker – for eksempel om farveholdning og udformning af dit firma logo. Du vil altid blive præsenteret for flere udkast, så du kan vælge, hvad du synes passer bedst.

Læs mere om design af firma logo på damgraphics.dk

Flere nyheder